Hjælpere




Toastmasterens liste.
Få talt med toastmasteren, så han helt præcis ved hvorledes I ønsker han styrer bryllupsfestens forløb.
Samtidig kan han få gæstelisten med alle de kommentarer I har påført af sjove / skæve historier om alle i familierne, så talerne kan få en god præsentation med på vejen.
Selv om toastmaster måske er kendt med den ene familie, kan den anden del være totalt ukendt. Et par bemærkninger, i det mindste den korrekte familiestruktur, vil gøre introduktioner lettere for ham.
Nogle tager højde for at der er to forskellige familier, ved at have en toastmaster til brudens side og en til gommens – som også kan være forlover og brudepige.

Desværre er der nogen der glemmer toastmasterens hele arbejdsopgave. En ting er at sortere talerne i salen, men en yderst vigtig opgave, er samarbejdet med køkkenet – og naturligvis musikken.
Toastmasterens opgave er at få talerne ind når køkkenet forbereder – ikke når maden er varm og på vej til servering.

Barnepigens liste.
Den eller de personer der skal sørge for brylluppets små deltagere skal have den endelige liste over hvor mange børn de skal tage sig af, samt naturligvis alder på enhver, så de vil have en mulighed for at forberede deres arbejde.

Naturligvis skal barnepigen også informeres om eventuelle underholdende indslag. Det kan være specielt for børnene, eller det kan være voksenunderholdningen der lige skal gøres børnevenlig ved at forberede børnene om eventuelle brag eller fanfarer.
Der er ingen grund til voldsomme uforudsete begivenheder for børnene.

Såfremt der skal findes, laves eller købes nogle specielle gaver til alle de aktive i forberedelsen og på selve bryllupsdagen som Forlover – 1. brudepige – Brudepiger/-svende – forældre! – etc., kan det lige så godt blive klaret nu. For der bliver snart nok at se til og beslutte jo tættere dagen kommer.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *